Kompresor klimatyzacji Sanden TRS105 – saab 9-3

W związku z faktem, że zatarte łożysko kompresora spowodowało wyrwanie koła pasowego w saabie 9-3 udało się w cenie samego koła z cewką kupić nowy oryginalny kompresor 🙂

sanden TRS105
sanden TRS105

Na tą chwilę saab jeździ na krótszym pasku, omijając uszkodzony kompresor. Na początku lata planowane jest wyciągnięcie silnika do wymiany rozrządu oraz sprawdzenie i ewentualny remont silnika, wtedy kompresor zostanie zainstalowany wraz z nową chłodnicą oraz osuszaczem 🙂

SAAB 99 INCA – kapsle

SAAB 99 INCA –  Kultowa już felga montowana seryjnie w 99 turbo od 1978 roku oraz 3drzwiowych 900 turbo z lat 1979 i 1980. Niestety miała jedną wadę, wypadające kapsle, które oryginalne na tą chwilę stają się droższe aniżeli same felgi. Dzięki technice drukowania 3d jesteśmy w stanie odtworzyć takie kapsle i po prostu sobie je wydrukować.  Po wysłaniu kilku zapytań do poznańskich i podpoznańskich firm zajmujących się drukiem 3d, wybiorę i zaprezentuję swoje zapasowe kapsle na sedanie 🙂

Tak prezentują się już wykonane przez innego saabomaniaka

kapsle inca

Pierwszy spacer po przeszczepie serca

Praktycznie koniec. Zostały jeszcze małe rzeczy, typu montaż maskownic głośników, radia czy podłogi bagażnika. Pierwsza trasa to udanie się na zbieżność i sprawdzenie geometrii.

zbieżnośćPodróż bezproblemowa. Wszystko pracuje jak najlepiej. Regenerowany zawór nagrzewnicy nie cieknie i ładnie grzeje. Z minusów, termostat do wymiany, najprawdopodobniej zaciął się oraz niestety coś ze wspomaganiem. Najprawdopodobniej Ravenol PSF-Y nie sprawdził się w roli zamiennika. Pojeżdżę, potestuje i zapewne wymienię płyn w układzie wspomagania. Frajda z jazdy jednak jest 🙂

Czarnuch u blacharza

W ciągu prawie 4 lat jazdy zrobione jakieś 90tys. km krokodylem, więc wynik jak najbardziej przyzwoity 🙂 Do tego ponad 2 lata na Trionic 5 i mocą rzędu 240KM. Z czasem niestety rdza, potocznie nazywana szlachetnym chromem, zaczęła tu i ówdzie wkraczać w życie czarnucha. Poszedł więc do sanatorium – blacharza, aby przywrócić mu choć po części, dawny blask.  Najgorzej okazało się w piwniczce w bagażniku, gdzie został przeniesiony akumulator. W to miejsce planuje wrzucić Optimę Red Top i położyć ją na boku. Błotniki już przygotowane do malowania, kilka prac i montaż.

Zdjęcie0031 Zdjęcie0032 Zdjęcie0033 Zdjęcie0034

Jak auto wróci, środek wyląduje w praniu a skórzana tapicerka zostanie naprawiona. Niebawem więcej zdjęć.

Końcowe prace przy sedanie

Aby zacząć składać środek i wnętrze, trzeba było sprawdzić całą elektrykę. Niestety wiązka którą posiadałem od nowszej wersji pochodziła z hatchabacka a tutaj jest sedan. Przy lewym nadkolu wtyczki nie pasowały i trzeba było po schemacie przerobić, m.in grzanie tylnej szyby, oświetlenie wewnątrz, zasilanie 3 stopu, światła przeciwmgielnego. Do przeróbki musiałem doliczyć modyfikacje „FASTEN BELTS” oraz przełączników szyb (z jednowtyczkowej na 5 wtyczkową). Nie wliczam przeróbki wtyczki na czujniku poziomu paliwa czy też pompy paliwa. Dzięki Robertowi, koledze z pracy udało się dorobić mocowanie 3 stopu 🙂

Zdjęcie0011Zdjęcie0029

Po skończonej elektryce przyszedł czas no składanie środka.  Najpierw szyba bez odprysków, a później dywany i konsole.

Zdjęcie0037 Zdjęcie0038 Zdjęcie0039

Na dniach auto jedzie na zbieżność i na pierwsze testy 🙂