Obrazki

nakrętki do felg INCA

Oryginalne nakrętki stożkowe odpadają ze względu na budowę felgi, więc rad nie rad zacząłem się jakiś czas temu rozglądać za nakrętkami, które spełniły by w 100% rolę zamiennika oryginalnych.

To są oryginały:

nakrętki ori

Oczywiście oprócz braku stożka potrzebny był odpowiedni gwint – 1/2 – 20UNF czyli calowy

W Polsce żaden dystrybutor takich nakrętek nie posiadał, pomimo że na pierwszy rzut oka wyglądały podobnie, ale niestety zawsze było jakieś ale, a to gwint metryczny, a to za gruba średnica.

Udało się w USA, gdzie jedynym minusem był koszt wysyłki droższy od samych nakrętek, ale w zamian otrzymałem 20 sztuk nakrętek 🙂

nakrętki

W 100% spełniają i odpowiadają oryginałom 🙂

3 w 1, czyli ratowanie oryginalnego Grundiga Linkoping made for saab

Radio otrzymałem w spadku z sedanem. Niestety oprócz syczenia w głośnikach, żadnych innych oznak życia.
Pierwszy problem z przełącznikami, więc zacząłem szukać po necie wszystkiego co związane z Grundig WKC 2960 VD.
Jakimś trafem namierzyłem grundiga podobnego, ale inny typ za całe 20PLN + 20PLN koszty wysyłki (poczta polska…)
Okazało się, że trafiłem na model niższy bez fukcji infomat, ale działający. Działający, ale z problemami z przełączaniem stacji i takie tam.
Winnemu były specjalne „gumki” jednocześnie będące switchem, jak i wypychały przycisk tworząc kliknięcie, podczas włączenia.
Zacząłem więc szukać nowych, bo stare już popękane. Niestety nowych się nie uświadczy.
Znalezione i kupione kolejne – Grundig SC202 za 15PLN (z polecenia serwisu RTV), niestety po otwarciu okazało się, że zamiast gumek są microswitche. Niemniej jednak model SC303 już takie gumki miał (całe 20PLN) i w końcu z trzech radioodtwarzaczy zmontowałem jeden 🙂 Opłaciło się jednak czekać 🙂

grundig
grundig

na finiszu, czyli operacja się udała pacjent żyje

Praktycznie już zbliżamy się do końca. Pozostały do wymiany przewody zapłonowe, przewody podciśnienia wraz z zaworkiem, uporządkowanie elektryki, regulacja zapłonu oraz montaż wydechu z turbo. Z wolnossącego zdecydowanie jest za mały 😉

Aby jednak nie było tak fajnie i lekko, podczas jazdy testowej padł zawór nagrzewnicy i płyn wylał się na dywanik kierowcy…

Zdjęcie0433 Zdjęcie0432 Zdjęcie0431